Stor växthustvättarhelg. Mars 2017.

Små småningom blir det en del påväxt och lort i ett växthus. Det är mumma för små invånare som man INTE vill ha i växthuset. Eftersom jag haft problem med "vita flygare" de två senaste somrarna så bestämde jag mej för storstäd. Fram med högtrycksspruta och såpa. Kopplade på en behållare med såpa-vatten lösning och så spolade jag alla lister och vinklar och vrår. Det flög loss mycket gröna algliknande "snoror" från gömslen och prång. Men fortfarande var glasen grå och tråkiga trots att jag spolade mycket. Så nu har jag investerat i en mopp och attackerat glasen med moppen, varmvatten och YES. Det var det som behövdes. Det blev en jätteskillnad.
 
 
                     Tack för hjälpen med taket Lasse. Det är lite knepigt att komma åt.
 
 
Allt är diskat. 
 
 
 
När allt är klart så spricker solen genom en mulen dag och det glittrar en kort stund om nystädat glashus.
 
 
Nu är det bara lite vårvärme som saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0