Redan mitten på oktober 2016

Det går inte an att vara t.ex. pelargonia och stå kvar i växthuset när graderna kryper närmare och närmare mot noll och dagarna blir kortare och kortare.
 
I dag har jag med hjälp av Lasse packat krukor och daliaknölar i flyttlådor som fått flytta in i gäststugan. Även fina citronträdet står där inne nu och jag håller tummarna för att det ska klara långa kalla vintern.
 
 
Dammsugaren kom väl till pass för att suga upp fjärilar, skalbaggar, humlor och annat smått som förirrat sig in och inte hittat ut igen.
 
 
Björken lyser gul när en blek sol för en kort stund strålade ner över vår skog. Cylindern som stänger och öppnar takfönstret har Lasse skruvat ner för att den inte ska frysa sönder. Hua....tänk att vi har den årstiden framför oss.
 
 
Här hänger fuchian som blommade så fint på altanen i somras.
Den ska ochså få komma in på vinterförvar.
 
 
Så tog vi en fika och ute blåste det kors å tvärs men här inne var det stilla.
 
Jag tog in ett fat som stod ute på ett bord. Titta här så kul mönster "någon" har gjort i smutsen. Jag undrar om det kan vara en snigel med sitt hus på ryggen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0