Så blev det vår i år igen, som tur är.

I stället för att ställa in krukor med plantor så blev det, i år, en stor låda i nästan hela växthusets längd. Idén till detta kommer från Rosemarie och Anders. Anders har varit snäll och snickrat lådan och en dag i våras kom han och Rosemarie körande med den och dom bar ner den till utsidan av växthuset.
 

       Jag målade och målade för att den ska tåla fukt och jord.
 
Här har jag fått hjälp att flytta in den i växthuset och det ser jättebra ut.
 
 
Lasse har hjälpt mig med att köra tunga lass med torv och jord.
 
 
Här är det fullt ända upp till kanten. Insidan är täckt med fiberduk för att vara lite stopp för jord och rötter.
 
 
Sedan var det bara att vänta på lite värme och det skulle visa sig ta sin tid. Jag sådde vaxbönor som inte kom upp. För kallt i jorden säkert.
Men nu är det varmare i växthuset och jag har sått vaxbönor en gång till. Håller tummarna nu.
 
Här står romansallad på givakt.
 
 
Här är mitt ensamkommande flyktingbarn... Jag vet inte vad det är för det har bara pluppat upp ur jorden. Jag kan inte rycka upp vad-det-nu-är utan det får växa till sig.
 
 
Fem olika Dalior.
 
 
På plantskolan stötte jag på ett eländigt citronträd. Det såg så ensamt och övergivet ut och stod på rea-avdelningen. Sånt känns som en utmaning och jag kunde inte motså det. Hem och planterade om i citrusjord. 
 
 
Nya blad kom direkt och tänk...nu blommar det.
 
 
Här hoppas jag att lejongap i mängder ska gro. Ingen sommar utan lejongap. 
 
 
Det återstår att se hur detta går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0