Slutet på månaden maj.

 
 
Så fort det går med vår och lövsprickning och små frön som gror. Nu är det sista dagarna av maj och i fjärran kan man ana semesterveckor. Så underbart att få ledig tid, promenader i morgonsolen, sena kvällar utan tanke på att man måste upp tidigt nästa morgon och framför allt tid att vattna, tid att tjuva tomater, tid att släntra ner till glashuset och bara njuta. Inte kunde jag ha vetat att detta skulle vara så rofyllt.
Så här kan det se ut när ingen varit hemma på hela dagen och hört en törstigs rop på vatten.
 
Nu har jag tagit lite bilder i kvällsljuset.
 
 
Nej jag vet att man inte bör vattna på kvällen. Men vad skönt att det ingenstans går att läsa att man inte FÅR.
Här står små vanillia och väntar på att få åka till Christina.
 
Lasse köpte frön till purjolök. Undrar var han ska sätta dom.....för snart vill dom nog ha lite bättre plats.
 
Gardener Delight!
 
Pelargon endast för de vackra bladens skull.
 
Små hoppfulla knoppar som snart ska slå ut.
 
Den här fick jag av Birgitta till adventskaffet här på Berg. Den stortrivs i värmen och jag hoppas på en blomma.
 
Alice var här i söndags och satte in en bukett.
 
 
Så ett litet tips om det flyttar in myror som tror att krukor är inställda endast för att lösa deras bostadsbrist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0