Christinas tomater.

På knypplingen i våras så satt vi och pratade om växthus, tomater och planteringar. Det visade sig att Christina var en riktig tomatnörd. Hon berättade att hon sår många olika sorter, fler än hon får plats med. Jag erbjöd hem till små tomatplantor som blir över. Så i veckan kom sms från Christina att nu var det dags. Jag fick 14 små plantor, alla olika, med namn skrivet på krukorna. 
De flesta har nu fått lite bättre utrymme runt fötterna. Men det fattas 3 krukor.
 
De här ska ochså få komma i större krukor.
 
Antagligen kommer dom här ochså att få komma i krukor vad det lider.
 
De här fina listorna fick jag ochså av Christina. Sort, skötsel, hur hög den blir och hur tomaten smakar. Jag har laminerat listorna för att dom ska tåla livet i växthuset. 
 
Sen igår har detta hänt. Små vanillia har tittat upp.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0