Jo då...det är våren nu.

 
Mitten av mars har det blivit. Jag har smygstartat i mitt växthus med några sticklingar. Men det är så kallt så det är väl knappast troligt att dom klarar detta.
Idag har det stormat iskalla vindar från norr rakt in på oss. Jag har köpt lite penseer för att få pilla lite i jorden.
 
De här handskarna fick ligga ute i regnet under veckan som gick.

Men dom hänger nu på tork på handtaget till sopborste och skyffel i växthuset.
 
 
Vem kan motstå de här små violpenseerna i sina boxar.
 
Så kom alltså vårens första blomma till margarinlådsbordet i växthuset.
 
I fönstret i köket står lite blåbärsris som satt i tulpanbuketten från Jenny. Tulpanerna är borta men riset slår ut nu. Kannan är ett fynd från Tradera.
 
Ingen sommar utan lejongap. Här ligger fröställningar från sommaren.
Så pyttesmå frön.
 
På det jättetrista växtvaruhuset, som jag lovat mig själv att inte återvända till, hittade jag en liten liten Drottning Ingrid. Våra blickar möttes och det sa "klick" direkt. Så länge jag letat efter just denna lilla drottning.
 
 
 
 
Samtidigt denna iskalla lördagsförmiddag så passar Lasse på att tvätta fönster. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0