En liten missförstådd sötnos

Vad ska detta bli?
Jag kom på att alla bara skäller på en liten orange missförstådd blomma. TAGETES, som alla känner men ingen vill ha. Men jag ville ha, kom jag på i våras. Jag sådde tre olika sorter. 
 
 
En småblommande som blir lite på höjden. En vanlig låg med dubbla blommor och en storblommande vaniljfärgad som blir större i hela plantan.
 
 
 
 
Den låga med dubbla blommor funkade inte att ha i kruka direkt på marken för sniglarna störtade på den direkt. Men att ha krukan på bänken på altanen gick bra. Den höga med enkla blommor var sniglarna konstigt nog inte intresserade av.
 
 
 
 
De här stora vaniljgula började blomma sist av de tre sorterna. Dom är så kalasfina med sina tjocka boll-blommor. Jag ska ta frön av dom om det lyckas bli några fröställningar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0