Knoppar, bär, tomater, blommor. Runda former.

Men vad är nu detta?
Ingen aning, men kanske för mycket vatten. Jag drar ner på vattningen och ser om resten av tomaterna på den plantan klarar sig. Ingen annan av tomatplantorna har drabbats.
 
I stället kan man nu se sådana här små söta goda solvarma tomater.
 
Här kommer en bild till mina arbetskamrater som presentade mig med en planta med päronformade tomater. Nu börjar dom bli röda. Så fina och så roligt.
 
Varje morgon möts jag av nyutslagna stora gula blommor som blommar endast en dag. Nu kommer det små prydnadspumpor som är lite olika varandra och det ska bli spännande att se om dom kommer att likna bilden på fröpåsen.
 
En liten gul blomma till och det är på gång en gurka.
 
Mina absolut favoritbär är svarta vinbär. I år tror jag dom är större än något annat år. Mycket regn först och mycket sol nu när dom mognar.
 
...OCH SÅ LITE BLOMMOR I BLOGGEN:
Sista gången pappa var hos oss, juni 2009, så hade han med sig en ros. Den är jag så glad för att jag har kvar trots elak vinter. Denna sommar kommer fler knoppar än det gjort tidigare.
 
Långt upp i den höga enen blommar kaprifolen. Vilken utsikt däruppifrån.
 
Stjärnfloka med en liten insekt.
 
Det här är ju inte vad man önskar men det är ett konstverk i sig det ochså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0