Tomater ut - hösten in.

Det har varit en riktigt dålig tomatsommar hos mej i år. Först så tyckte jag dom mognade sent. Sedan var dom sura, de stora hade för tjockt skal och var mosiga. Men framför allt så invaderades växthuset av "vita flygare". Alla löss i hela Västsverige samlades på mina plantor.
 
 
Så här såg det ut på pumpans blad!
 
I veckan som gick stod jag inte ut mer. Ut med tomatplantor, gurkan och pumpa plus lite till som växte i långa lådan. Allt till komposten och på med locket!
Nu har hösten kommit in i växthuset. Prydnadkål, Ljung, sedum och en och annan perenn. Finns plats för något mer. 
 
 
 
 
 
 
Bäst av allt: inte en "flygare" någonstans. Nästa år ska jag ha ett tomatfritt år.
 
 
Han sitter här och solar sig och väntar på en lättare middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0