Inga Coopvitlökar i jorden.

 
 
En mulen och vindstilla dag och jag gick ut och planterade mina fina inköpta vitlöksklyftor. Jag hade valt ut de allra finaste vitlökarna på Coop.
 
 
Satt i växthuset med en kopp kaffe. Jag tittade på nyplanterat och tänkte -"det är kanske bäst att googla lite på "plantera vitlök". Då stod det så här:
 
 Om du planterar en lök direkt från livsmedelsbutiken följer två nackdelar: dels kan de vitlökarna bära på virus eller annan smitta som riskerar att hamna i din jord, dels blir resultatet inte alls bra eller uteblir helt eftersom löken kan vara preparerad för att inte gro.
 
Ja det var ju bara att plocka upp de små klyftorna ur jorden och bära in dom till köket igen. Men jag åkte ut till Plantagen och köpte mig en påse "riktiga" vitlökar för det hade ju startat ett sug att få ha ett par krukor fulla med små klyftor.
 
 
Så här ska det se ut och nu börjar jag om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0