Såjord...jag har köpt såjord!!!!

Äntligen äntligen är det dags igen.
Jag har köpt såjord.
Små frön ska få gro i jorden inför sommarens lustar och nöjen. Det är ju faktiskt helt fantastiskt att få sätta igång med detta pyssel. Krukor ska letas upp och sorter ska väljas. Var på plantagen igår och där var ommöblerat igen. IGEN! Vad vinner dom med detta? För min del blir jag bara irriterad och tänker: 
"-varför....gick jag in här? Jag gillar ju inte ens plantagen:"
Men nu blev det så, för Birgitta och jag var på väg till Bokenäs och hade stämt träff utanför P och jag hade tid att gå in och välja lite frön.
Så nu sitter jag här och njuter ledig fredag med kaffe i Helenas mugg, radion, frön och jord.
Men kolla förpackningen med frön till bruna tomater: 8 frön!!!!!! 
 
Ska vi kolla kilopriset? på fröna alltså... Ha Ha Ha 8 frön!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0