Pingstafton...det har jag missat.

Av en tillfällighet fick jag höra på radio att det var pingstafton idag. Det har gått mig helt förbi. Då ska man ju gifta sig...fast det är redan klart sedan några år tillbaka. Och det var inte ens pingst då.
 
Inget regn idag i allafall. Men det är mycket moln och skönt i växthuset som står i skogen.
Här hoppas jag att dom här små ska trivas. Krasseplantor och dom ska enligt påsen blomma i mörka mörka färger.
 
Här är en skräckslagen Mårbacka som "sett döden i vitögat". Fullständig invasion av myror i krukan. Men jag fick bytt jord och slängde myror och ägg i skogen så får dom hitta något annat boende bäst dom kan. Mårbackan darrade av skräck men jag har lovat att ha full uppsikt en lång tid framöver.
 
 
Naturens under...
 
Detta är första klasen på min vinranka.
 
Titta här Christina...nu blommar tomaterna. Om du möjligen läser detta så skicka mig ett sms för när jag bytte telefon så tappade jag ditt mobilnummer. Jag har några krukor till dej.
 
Här står själva förfadern till lejongapen som jag sått. Den har klarat vintern i en hög med macadam intill huset. Jag fick räddat den i våras och lyckades då knäcka stjälken, ändå blommar den först av alla. Nu ska den ut till lavendern.
 
Det var ju inte meningen att jag skulle skrämma dig... Blev nästan lite rädd själv när den hoppade upp vid min fot. Men ännu räddare blev jag när jag skulle ta upp jord ur en jordpåse som stod på marken för några år sedan. Då följde det med en lång kopparorm med upp ur jordpåsen på spaden. Han hade en kompis ochså som låg kvar i jordpåsen. Så nu är jag noga med att stänga påsarna som står ute. Helst lyfter jag upp påsen som är öppnad på en bänk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0