Tomaterna har kommit.

Det finns rätt mycket jord kvar i en stor hög efter grävningen för växthuset. Alltså känns det onödigt att köpa jordpåsar för tomater och gurka. Men den befintliga jorden måste piggas upp och var bor närmaste häst? Jo hos Bengt på andra sidan landsvägen. Jag ringde Bengt och det gick bra att få komma och hämta hästskit. Mmmm vad fint det var hos Bengt. Baksidan av stallet där gödsel körs ut var rent och snyggt. Man väntar sig mer ett ställe där sörja och elände hopar sig. Men inte här. Inte ett höstrå låg och skräpade på cementen.
 
Innan jag åkte så sa han: "Du får hämta så mycket du vill, du ser ju att det finns gott om det." Tack Bengt, jag kommer gärna tillbaka.
 
 
Den här rekommenderade Ulrika.
 
Tommaso och Maria presentade mig med två plantor. Tomatplantorna ville gärna fortsätta att vara tillsammans. Så dom har fått en extra stor kruka.
 
Här står dom nu och väntar på värmen i skogsjord blandad med hästskit från Bengt (hästarna alltså) på andra sidan landsvägen.
 
En gurkplanta från Orust och bakom den Afrikas blå lilja. En dröm jag haft länge att kunna ha en sådan. Det ska bli spännande att se om detta Afrikanska underverk kan trivas i skogen på Berg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0