Glad påsk 2013

Annandag påsk. Äntligen kom en helgdag med lite sköna temperaturer runt knuten.
 
Det gror i lejongapsodlingen. Titta på dom små bladen i mitten.
 
Ute har mina snödroppar precis tittat upp över kanten. Men så står dom ganska skuggigt här.
 
Jag tror att min svartvinbärsplantering övervintrat och överlevt. Idag har jag vattnat med ljummet vatten för att det ska bli lite skönare för små små rötter
 
En krukväxt har fått ny jord runt vintertrötta rötter.
 
Magnus kommer i veckan och lägger sten på marken i växthuset så slangen för elen har kommit på plats.
 
Ett plastglas från kräftskivan i höstas har stått ute hela vintern.
 
Även en liten lykta har varit översnöad men tittar nu fram i vårsolen.
 
Kvar från Brittas besök i höstas.
 
Mossa.
 
Stenen har legat så länge på samma plats att mossan börjar krypa upp på den.
 
Gulsparven spelar och koltrasten spelar men det är fortfarande en väldigt kall vår.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Så härligt att se dina vårsysslor :)
// Kram

2013-04-01 @ 18:34:36
URL: http://ordochbild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0