Det är sent för att vara maj.

Några varma dagar har det varit i maj. Så tursamt precis när alla barn och barnbarn var hemma. Helena åkte ut till Torp och presentade stora och små med såpbubblor. Äldsta lilla kusinen Britta blåser fina bubblor som seglade ner mot enebuskar och granbarr.
 
Jag blev presentad. Kajsa och Wilmer hade valt dessa små sötingarna.
 
Vad är nu det här för en stackare? Han satt i en påskgrupp och när blommorna tog slut fick han flytta ut i stengärdesgården och sedan dess har det både regnat och blåst.
 
 
Snart blommar svarta vinbärsbusken.
 
...och klätterhortensian.
 
En favorit är daggkåpebladet. Den vill gärna fröså sig och jag tycker om när den dyker upp lite här och där.
 
I helgen köpte jag en gulltörel. Det har jag inte haft på många år. Här står den tillsammans med alunrot och akelejan i krukan.
 
Granen tycker ochså att det är våren nu.
 
En humla gör nytta i det lilla blåbärsris som finns kvar efter en tuff vår med isande kyla och dåligt med skyddande snö.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0